Karburátor´s Tricks
Karburátor je veľmi citilivá časť motora a jeho nesprávne nastavenie, alebo nefunkčnosť jeho častí dokáže narobiť veľa problémov napr:
- Motor beží, ale otáčky neklesajú po uzavretí plynu
- Možná príčina:
- ihla je nastavená príliš vysoko
- bohatá zmes (napr. nesprávna hladina v karburátore)
- motor nasáva falošný vzduch
-
|
- Motor nejde naštartovať za studena
- Možná príčina
- chudobná zmes-problémy so sytičom a/alebo tryskou
- vzduchový filter je zahltený olejom
- spadnutá ihla
- motorový olej je príliš stuhnutý(v zime)
|
- Chod motora je prerušovaný, nejde vytočiť
- Možná príčina:
- chudobná zmes
- nízke voľnobežné otáčky
- malá ventilová vôla - nízka kompresia
- chybne nastavený dekompresor - nízka kompresia
- nízke oktánové číslo benzínu(detonácie)
|
- Pri prudkej akcelerácii motor reaguje oneskorene
- Možná príčina:
- nesprávna hladina v karburátore
- studený motor
- poškodená AC pumpa
-
|
- Motocykel štartuje normálne, ale po pridaní plynu zhasne
- Možná príčina:
- studený motor
- upchatá tryska, alebo nečistoty v karburátore
- nasávanie falošného vzduchu
- chudobná zmes
- voda v karburátore
|
- Z karburátora vyteká benzín, motor sa prechlatáva
- Možná príčina:
- deravý plavák alebo poškodený ventil plaváka
- nečistoty v karburátore(nefunkčný ventil)
|
- Motocykel nechce naštartovať po páde
- Možná príčina:
- vysoké voľnobežné otáčky
- benzín vo valci-prechlastaný motor
- treba zapnúť tzv. Hotstart button (YZ-F, KTMky...)
- zahádzaná sviečka(elektródy)
- nesprávny postup pri štartovaní
|
- Motocykel sa dusí pri vyšších otáčkach
- Možná príčina:
- hlavná tryska je veľká-bohatá zmes
- vzduchový filter je zahltený olejom
- poškodená sviečka resp. elektródy
- voda v karburátore
-
|
Zdroj: Dirt Magazine
( tento článok je skopírovaný, nieje obsahom stránky a pravý autor je uvedený pod nadpisom)